In deze nieuwsbrief van de Koepel treft u de volgende onderwerpen aan:

• Succesvolle bijeenkomst Vereniging van Gepensioneerden Pensioenfonds PGB.
    Dit keer was John Kerstens, voorzitter van de Koepel Gepensioneerden, te gast bij een bijeenkomst van de Vereniging van Gepensioneerden bij Pensioenfonds PGB, dat ooit begonnen is als pensioenfonds voor de grafische sector, maar inmiddels een van de tien grootste pensioenfondsen in ons land is.
    Daar gaf Kerstens een kijkje achter de schermen van ‘politiek, polder en pers’ en zette hij uiteen op welke wijze de Koepel Gepensioneerden de belangen van gepensioneerden op het terrein van pensioenen behartigt: ‘Niet door vanaf de zijlijn te roepen dat niks deugt, maar zeker ook niet door te zeggen dat alles toppie is. Dat zijn namelijk de twee slechtste manieren om iets gedaan te krijgen.’
  • ‘Trailer’ filmpje over hoorrecht online.
    Enige weken geleden is Koepel-voorzitter John Kerstens gevraagd een voorlichtingsfilmpje in te spreken over het in de nieuwe Pensioenwet geïntroduceerde wettelijke hoorrecht van verenigingen van gepensioneerden. Het verzoek daartoe kwam van SPO, de aan de Universiteit Nyenrode verbonden Stichting Pensioen Opleidingen.

• Bijgaand de trailer die van het filmpje is gemaakt en het filmpje zelf, op het VIMEO platform.

De gehele tekst van de beide onderwerpen kunt u lezen in de nieuwsbrief van de Koepel