Stichting Heineken Pensioenfonds

De Heineken Collection bewaart en presenteert het erfgoed van de Heineken onderneming en haar merken en bevat meer dan 120.000 objecten. Denk hierbij bijvoorbeeld aan het allereerste reclameaffiche dat Heineken liet maken in 1867, een unieke fotoserie van Paul Huf, iconische reclamecampagnes uit de jaren 50 en 60, maar ook het eerst gebrouwen flesje H41, de Heineken® tv-commercial over de Wereldtentoonstelling en blik en fles van het recent gelanceerde Heineken 0.0.
In de zeer gevarieerde collectie vind je niet alleen voorwerpen die ons iets vertellen over het Heineken merk, maar bv. ook over Amstel en Brand in Nederland, Primus en Star in Afrika, Multi Bintang in Azië, maar ook over brouwerijen en merken die inmiddels niet meer bestaan, zoals Van Vollenhoven en De Gekroonde Valk.
Het initiatief voor de collectie werd in het begin van de jaren zeventig genomen door Alfred Heineken.
Neem eens een kijkje op: www.heinekencollection.com. Soms zijn er bij de Heineken Collection objecten waarvan men niet weet wat het voorstelt of waarvoor het gebruikt werd. Dan zal de Heineken Collection graag een beroep doen op de leden van de VvGH om dat mogelijk wel te achterhalen.

Mocht iemand nog objecten of archiefmateriaal thuis hebben liggen en die graag willen schenken, dan graag een mail naar: collection@heineken.com

De grootste seniorenorganisatie in Nederland, met voor de belangenbehartiging inzetbare deskundigheid op de terreinen pensioenen en inkomen, zorg, welzijn en wonen. Aangesloten zijn ruim 150 organisaties van gepensioneerden en de seniorenorganisaties KBO-Brabant en FASv.

Hier vindt U het antwoord op de volgende vragen:

• Hoeveel AOW en pensioen heb ik opgebouwd?
  • Wat is mijn te bereiken pensioen?
  • Wat krijgen mijn nabestaanden als ik overlijd?
  • Welke gebeurtenissen zijn van invloed op mijn pensioen?

De ambitie van BeterOud is de levenskwaliteit van ouderen verbeteren door hen in staat te stellen hun eigen unieke leven voort te zetten ondanks de beperkingen van ouder worden.

KBO-PCOB is met ruim een kwart miljoen leden de grootste seniorenorganisatie van Nederland geworden. Zij maken zich sterk voor een samenleving waarin senioren volwaardig kunnen meedoen en mensen omzien naar elkaar.

Allerlei informatie over computers en smartphones. Ook voor cursussen en computerhulp.

‘Oude Egyptenaren brouwen bier’

(Bron: Heineken Collection Foundation)