Rechtzetting info betreffende Bankinformatiepunten

In de nieuwsbrief nr. 11 van 6 april van de Koepel gepensioneerden staat in het artikel over de pilot bij de bankinformatiepunten een aantal onjuistheden. In de opsomming van de verschillende diensten staat o.a. dat men bij een bankinformatiepunt een bankrekening kan openen. Dat is echter niet mogelijk! U kunt er geen persoonlijke bankzaken regelen, zoals rekeningen betalen of een spaarrekening openen.

Wel kan men er gratis uitleg krijgen over betalen en andere bankzaken. Men helpt ook bij het vinden van de juiste informatie. Daarvoor kan het bankinformatiepunt u in contact brengen met iemand van uw eigen bank; die mag u wel helpen bij persoonlijke bankzaken.

Meer informatie over de vervolgpilot bij 18 bibliotheken vindt u in het persbericht van de Betaalvereniging Nederland. Hieronder nogmaals de link uit nieuwsbrief nr. 11

https://toegankelijkbankieren.nl/2024/04/04/vervolgpilot-bankinformatiepunten/

De bankinformatiepunten zijn bedacht door de grote banken, in samenwerking met openbare bibliotheken en maatschappelijke organisaties. Op de website Bankinformatiepunt.nl staat ook veel nuttige informatie.