De volgende onderwerpen komen aan bod in deze Nieuwsbrief van de Koepel

• De verkiezingsuitslag en de nieuwe Pensioenwet
    Afgelopen woensdag mocht Nederland naar de stembus om te stemmen voor Provinciale Staten en de waterschappen. De meeste belangstelling ging echter uit naar de gevolgen van de verkiezingen voor de nieuwe samenstelling van de Eerste Kamer en naar de gevolgen daar weer van voor de politieke machtsverhoudingen in ons land. Wat gaat dat allemaal betekenen zeker v.w.b. het lot van de nieuwe Pensioenwet. Lees het uitgebreide artikel in de nieuwsbrief.
  • Enquête Ouderenzorg
    De Raad van Ouderen adviseert het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) en andere partijen die actief zijn in de ouderenzorg. Nu bereidt zij een advies voor rondom de zorg over de ouderenzorg en heeft daarvoor een korte enquête (invultijd ca, 2 min.) samengesteld. U wordt als lid van de VvGHeineken gevraagd deze vragenlijst in te vullen. Zie: https://nl.surveymonkey.com/r/DPQ8NJR
  • Handreiking “gesloten pensioenfondsen” komt eraan
    Kabinet en sociale partners beloofden met het sluiten van hun pensioenakkoord in 2019 gouden bergen: ‘Iedereen gaat erop vooruit!’ Bij het presenteren van het op dat akkoord gebaseerde wetsvoorstel om tot een nieuwe Pensioenwet te komen, bleek die belofte ineens een stuk minder hard. Er was vooral sprake van allerlei onduidelijkheden, zeker bij de “gesloten pensioenfondsen”. “Gesloten fondsen” (waarbij alleen nog gepensioneerden en gewezen deelnemers, dus geen werkenden, bij zijn aangesloten waardoor er dus geen premie meer binnenkomt) kon volgens het wetsvoorstel niet naar dat nieuwe stelsel overstappen. Lees in deze nieuwsbrief wat er nu verbeterd is.
  • “Mijn eenmalige gift” hét alternatief voor de Acceptgiro
    Per 1 juni a.s. kan de Acceptgiro als betaalmiddel niet meer worden gebruikt. Daarom hebben goede doelen een alternatief ontwikkeld: Mijn eenmalige gift.

Donateurs van goede doelen die gewend zijn om een eenmalige donatie over te maken via de Acceptgiro, vinden vanaf 1 april Mijn eenmalige gift op de deurmat. Hiermee kunnen donateurs net zo veilig, betrouwbaar en makkelijk goede doelen blijven steunen. Lees hier het volledige persbericht van de brancheorganisatie Goede Doelen Nederland

Vindt u deze onderwerpen interessant, lees dan door hier te klikken deze Nieuwsbrief.