De volgende onderwerpen komen aan bod in deze Nieuwsbrief  van de Koepel:

• Koepel stuurt brief aan commissies Tweede Kamer
    Op grond van een eerder geaccordeerde brief is vandaag op initiatief van Ieder(in) een mede door de  Seniorencoalitie ondertekende brief uitgegaan naar de vaste Tweede Kamercommissie Financiën en de vaste Tweede Kamercommissie VWS inzake de Voorjaarsnota inkomensafhankelijke eigen bijdrage Wmo. U leest de brief hier.
  • Wet Toekomst Pensioenen
    Dinsdag 30 mei kwam met een hoofdelijke stemming door de leden van der Eerste Kamer een einde aan de parlementaire behandeling van de nieuwe Pensioenwet. Op onze website plaatsten wij n.a.v. hiervan een artikel op onze website en informeerden per e-mail onze lidverenigingen. Voor degenen die dit hebben gemist: hier alsnog de link naar de website.
  • Debat Ouderenzorg
    Dinsdag 30 mei is vanuit de Seniorencoalitie een brief verzonden aan de leden van de vaste commissie VWS t.b.v. het Commissiedebat Ouderenzorg dat op 8 juni a.s. zal worden gehouden.  Via deze link kunt u de brief lezen.
  • Naar het flexibele pensioencontract? Praat mee!
    Bij veel pensioenfondsen wordt nagedacht over of, wanneer en hoe wordt overgestapt naar het nieuwe pensioenstelsel. Bij dit overstappen moet er namelijk ook gekozen worden voor een regeling nl. de solidaire- of de flexibele regeling. Op dit moment zijn er een aantal verenigingen die reeds voor de flexibele regeling gekozen hebben terwijl anderen daartoe neigen maar daar nog wat tips & tricks voor nodig hebben. De Koepel doet daarom een oproep aan die vereniging die hun besluit m.b.t. de flexibele regeling reeds hebben genomen om hun ervaringen tijdens een bijeenkomst te delen.

M.a.w. er is weer genoeg interessants om de inhoud van de nieuwsbrief  tot u te nemen.