In deze nieuwsbrief van de Koepel vindt u de volgende zeer interessante artikelen:

• Veel belangstelling voor informatiedag hoorrecht
    Meer dan 100 afgevaardigden van verenigingen van gepensioneerden die aangesloten zijn bij de Koepel Gepensioneerden, waaronder de VvGHeineken, volgden afgelopen week fysiek of online de voorlichtingsdag over het hoorrecht dat zij straks kunnen uitoefenen bij de overstap naar een nieuwe pensioenregeling. De bedoeling van deze dag was om onze verenigingen concrete handvatten te bieden om dat hoorrecht maximaal te benutten. Want zij zijn straks de belangrijkste stem van gepensioneerden bij genoemde overstap. Lees dit artikel in de nieuwsbrief, maar als u alles wilt weten wat er die dag zoal is besproken, klik dan op deze link.
  • Nog enkele tips voor de aangifte Inkomstenbelasting
    Let op: u heeft nog formeel gezien tot het eind van deze maand om belastingaangifte te doen. Tot nu toe heeft de Belastingdienst ruim 6,3 miljoen aangiften ontvangen. Dit betekent dat er nog 3,2 miljoen aangiften verwacht worden tot en met 30 april. Moet u de belastingaangifte nog doen en kunt u wel wat tips gebruiken? Ga er even voor zitten en gebruik dan de tips die in deze nieuwsbrief staan.
  • Koepel-voorzitter John Kerstens over het hoorrecht.
    De aan Nyenrode Business Universiteit verbonden Stichting Pensioen Opleidingen (SPO) is een begrip bij alle pensioenfondsbestuurders in Nederland. In het kader van de Wet Toekomst Pensioenen verzorgt de SPO een aantal zogenaamde ‘microlearnings’ over onderwerpen die bij de overgang naar een nieuw pensioenstelsel van belang zijn voor bestuurders van pensioenfondsen. Onlangs is door John Kerstens, voorzitter van de Koepel Gepensioneerden, zo’n ‘microlearning’ ingesproken over het hoorrecht van verenigingen van gepensioneerden. Lees in de nieuwsbrief hier alles over.
  • Symposion ‘Een ongewisse toekomst’
    Op 19 april wordt in Utrecht een symposium georganiseerd over de nieuwe Pensioenwet. Eén van de organisatoren van dit congres is oud-hoogleraar Bernard van Praag, tot op de dag van vandaag lid van de Pensioencommissie van de Koepel Gepensioneerden. Gastspreker is o.a. Jos Berkemeijer, voorzitter van diezelfde commissie. Geïnteresseerd? Lees het artikel in de nieuwsbrief en meldt u snel aan want er zijn maar een beperkt aantal plaatsen!

Concluderend: er is weer genoeg gebeurd, dus lees deze nieuwsbrief van de Koepel!.