De volgende onderwerpen komen aan bod in deze Nieuwsbrief van de Koepel:

• Koepel Gepensioneerden opent spreekuur
    De nieuwe Pensioenwet wordt momenteel behandeld in de Eerste Kamer. Duidelijk is al wel dat er op wordt gekoerst dat de Senaat nog in de huidige samenstelling over de wet zal stemmen, waarschijnlijk op 15 en 16 mei. Als de nieuwe wet er komt, zijn verenigingen van gepensioneerden middels de in de nieuwe wet verankerde hoorrecht nog de enige stem voor de gepensioneerden in de overgang naar een nieuwe pensioenregeling. Om verenigingen daarin bij te staan start vanaf deze week de Koepel in het kader van dat hoorrecht een spreekuur voor haar lidverenigingen. Lees het volledige artikel in de nieuwsbrief.
  • Ombudsman Pensioenen brengt jaarverslag uit
    Wist u dat de pensioensector sinds een aantal jaren haar eigen Ombudsman heeft: de Ombudsman Pensioenen. Daar kunnen mensen terecht die van mening zijn onjuist behandeld te zijn door hun pensioenfonds of pensioenverzekeraar. Lees o.a. in dit artikel welke thema’s dat hij bovenmatig vaak tegenkomt en wat John Kerstens, voorzitter van de Koepel Gepensioneerden, interessant vindt tegen de achtergrond van de nieuwe Pensioenwet.
  • Mobiel betalen even populair als contant geld aan de kassa
    Nederlanders betaalden in 2022 aan de toonbank even vaak contactloos met de mobiele telefoon of ‘wearable’ als met contant geld. Het aandeel van betalingen met dit nieuwe betaalmiddel steeg naar 21%, terwijl het gebruik van bankbiljetten en munten stabiliseerde op 20% van het totaal. Lees hier het volledige nieuwsbulletin van de Nederlandsche Bank.

M.a.w. er is weer genoeg interessants om de nieuwsbrief van de Koepel door te lezen.