KOM IN ACTIE VOOR EEN GOED PENSIOEN

De vakbonden (FNV, CNV, VCP) organiseren op 18 maart a.s. actiedagen in het land voor een goed pensioen.
Dit is ons uit het hart gegrepen. KNVG en NVOG hebben besloten om ook hun stem te laten horen en hun onvrede te uiten over het pensioendossier.

We vragen dan ook aan alle lid verenigingen hun leden op te roepen naar een van de steden in hun eigen provincie te gaan waar actie wordt gevoerd en ook om foto’s te maken.

Op de diverse podia zijn banners en vlaggen van KNVG en NVOG aanwezig.

De grootste en qua media belangrijkste is in Den Haag, Malieveld.

• Den Haag: Malieveld: woordvoerder Joep Schouten en /of Jaap van der Spek
    In Den Haag is een breed scala aan sprekers aanwezig en zal er niet veel ruimte zijn om zichtbaar/hoorbaar te zijn.
    Daarom zullen KNVG en NVOG met een ludieke actie de aandacht vragen.
    (let op: tijdens de spits wordt het openbaar vervoer stil gelegd in grote steden. Na 07.00 uur zal het vervoer weer op gang komen. Ook zullen er langzaamaan acties plaats vinden op de snelwegen richting Den Haag).

In de provincies zullen podia zijn waarop een woordvoerder van KNVG of NVOG het woord voert. Hieraan wordt op dit moment druk gewerkt om dit te realiseren.

De locaties in het land zijn:

• Amsterdam:              Beursplein: tijd 10.00 tot 12.00 uur (inloop v.a. 08.00 uur)
  • Arnhem:                     Grote Markt: tijd 14.00 tot 16.00 uur (inloop v.a. 13.30 uur)
  • Eindhoven:                Stadswandelpark Alb. Thymlaan: tijd 10.30 tot 13.30 uur
  • Groningen:                Grote Markt: tijd 11.30 tot 14.00 uur (met demon. mars)
  • Heerlen:                     Burg. Van Grunsvenplein(bij Schouwburg): tijd 12.00 tot 14.30 uur
  • Leeuwarden:             Wilhelminaplein tijd 11.30 tot 14.00 uur (met demo. Mars)
  • Rotterdam:               Ahoy: tijd 12.00 tot 13.30 uur (inloop v.a. 10.30 uur)
  • Utrecht:                     Jaarbeursplein: tijd van 10.00 tot 12.00 uur (inloop v.a. 9.30 uur)

KOM IN ACTIE VOOR EEN GOED PENSIOEN!!